בחלק מרשתות/סוכנויות התיווך ובד"כ הגדולות שבינהן, ישנם סוכנים המתמחים בקונים וכאלו שמתמחים במוכרים.
לעניות דעתי שיטה זו פועלת לרעת הלקוחות - קונים ומוכרים, ונועדה לשרת את טובת סוכנות התיווך. ואסביר למה.
מהות מקצוע התיווך הוא גישור בין קונים ומוכרים.
לשם כך צריך להכיר את שני הצדדים, את הצרכים שלהם, העדפות שלהם, יכולות המימון שלהם, היכן עומדים בכל נקודת זמן מבחינת מכירה/קניה ועוד.
כמו כן ברוב המקרים מדובר בתהליכים דו צדדיים. משפרי דיור הם גם קונים וגם מוכרים בד"כ.
גם משקיעים מעדיפים ליווי אישי ע"י גורם אחד.
לכן הניתוק וההפרדה בין סוכני מוכרים וסוכני קונים לא מאפשרים לסוכנים להכיר אותך לעומק.
בנוסף, הסוכנים ינסו בד"כ לתאם לך כמה שיותר פגישות כי בזה, בין השאר, הם נמדדים. וכל זאת בלי קשר למידת ההתאמה והצרכים שלך.
זה עלול להוביל לחוסר מיקוד, קצר בתקשורת והכי חשוב: בזבוז הזמן היקר שלך ועגמת נפש.
לכן בעת פנייה לשרותי תיווך חשוב לבדוק מי מטפל בך. האם גורם אחד שמלווה אותך לכל אורך התהליך או גורמים שונים בסוכנות.
אני מלווה אישית הן את הקונים והן את המוכרים מרגע ההראשון ועד לחתימת חוזה וגם לאחר מכן אני כאן בשבילך.
כל הזכויות שמורות לדורון קורן, כלכלן ויועץ נדל"ן, בעל סוכנות דורונדל"ן בקניון גנים פ"ת .
מורשה משרד המשפטים מ-2008 וחבר בלשכת המתווכים הארצית
טל: 054-4404286 דוא"ל:
[email protected]
אתר אינטרנט: www.doronadlan.co.il
אין להעתיק את המאמר או חלק ממנו ללא רשותו של המחבר